תשע וחצי בערב. אתם אחרי ארוחת ערב,
בדיוק משכיבים את הילדים, והטלפון מצלצל.
"שלום, תהיו מוכנים לענות על סקר
קצר?"
כן, בטח.
סקרים מהדור הישן הם עדיין אמצעי מהימן
לדגום את דעת הקהל אודות המוצר שלכם, אודות המצב המדיני ואודות כל שאלה אחרת. אבל
היום, טכנולוגיות ניטור וחקר מידע ברשת מביאות תוצרים אותנטיים יותר, ומבלי 'להטריד'
את האנשים שאתם מבקשים לדגום.
ב- SpyTheNet פיתחנו מערכת ניטור
וניתוח מידע המאפשרת לערוך מחקרים על בסיס שיח גולשים המתרחש בקבוצות ודפי פייסבוק,
טוויטר, פורומים, בלוגים ומדיות רבות נוספות.
אוקיי, אבל איך זה עובד?
נדגים באמצעות מקרה המבחן, 'בני גנץ',
הרמטכ"ל לשעבר שלאחרונה הקים את מפלגת 'חוסן לישראל'. אך זה יכול להיות כמובן כל מותג מסחרי אחר, ידוען
או ישות.
בשלב ראשון, מגדירים מספר מילות חיפוש
במערכת, למשל 'בני_גנץ' וצירופים נוספים כ 'גנץ_פוליטיקה', "גנץ_נתניהו".
כך נבטיח שנאתר רק שיחות ואזכורים הרלוונטיים לענייננו.
לאחר מכן יש להגדיר טווח תאריכים עבור
התוצאות. נניח לדוגמא, 3 חודשים אחרונים.
יופי, קיבלתי כמה אלפי תוצאות. מה
עכשיו?
כעת, ניתן
לקבל תובנות באמצעים אוטומטיים ו/או ידניים.
אחד
האמצעים האוטומטיים שפיתחנו לאחרונה הינו יכולת של המערכת לזהות ביטויים משמעותיים
שעולים מהדיון. נציץ לדוגמא אילו ביטויים משמעותיים המערכת זיהתה בשיח העולה סביב
המילה 'גנץ' בלבד.
ניתן לראות
שהמערכת בצורה אוטומטית מזהה שחיבורים פוליטיים רצויים לבני גנץ העולים משיח
הגולשים הם יחד עם 'לפיד' ו'יעלון'. המערכת גם מזהה את הקשר של 'גנץ' למפלגת 'חוסן
לישראל' ולרמטכלו"ת.
במקרה של
ניתוח ידני מדובר על ניתוח המבוצע על ידי אנליסט. נניח
שאנו מעוניינים לבחון את הלך הרוח סביב בני גנץ.
כמו בכל סקר, גם כאן ניתן להתבסס על
מדגם הסתברותי אקראי מייצג של האזכורים ברשת. על המדגם שנבחר, עורכים ניתוח
סנטימנט וחלוקה לנושאי שיח מרכזיים.
ניתוח זה מבוצע על ידי סימון כל אזכור
במדגם של בני גנץ כחיובי, שלילי או ניטרלי ועל ידי קטלוג הדעה שעולה ממנו לקטגוריה
כלשהיא.
תוצר
לדוגמא הינו שהשיח סביב גנץ הינו 63% חיובי, שהדעה המרכזית הרווחת (36% מהשיח)
שעולה מהדיון היא שעל גנץ להביע את עמדותיו הפוליטיות ושבמצב הנוכחי (27% מהשיח)
לא נראה שגנץ יחליף את נתניהו.
אוקיי, אבל מה אני עושה עם כל זה בעסק שלי?
כפי שהדגמנו כאן תהליך אפשרי לניטור וניתוח
הלך הרוח ברשת אודות בני גנץ, ניתן לעשות זאת עבור כל נושא וסוגיה הקשורים למותג
מסחרי, למתחרים ולתחום העיסוק.
אז לסיכום, למה ניטור מידע טוב? הנה
סיכום של 10 שימושים מרכזיים:
1. תוכלו לאתר ולהגיב לתלונות ושאלות של לקוחות ברשת.
2. תוכלו לנהל ולמזער משברים וכן למנף תכן גולשים לטובת יח"צ בדף הפייסבוק למשל.
3. תוכלו לייצר נוכחות ברשת כתגובה לשאילתות של לקוחות פוטנציאליים תוך יצירת מודעות במישרין וקידום אורגני בעקיפין.
4. תוכלו לנטר את פעילות המתחרים ברשת וברשתות החברתיות תוך למידה מתמדת מהמהלכים שלהם.
5. תוכלו לעקוב אחר שיח גולשים סביב תחום העיסוק ומתוך כך למנף את התוכן הזה לטובת ניתוב האסטרטגיה השיווקית.
6. תוכלו לאתר מאמרים וכתבות סביב תחום העיסוק ולמנף אותם לטובת קידום אורגני של העסק.
7. תוכלו לדעת באילו אתרים קהל היעד שלכם ושל המתחרים גולש, ולמקד בהם את הפרסום.
8. תוכלו לדעת מה קהל היעד חושב עליכם ועל המוצרים שלכם, וליצור את הפרסומות כך שיחזקו דעות גולשים חיוביות ויסתרו את הדעות השליליות.
9.
תוכלו
לדעת אילו מאפיינים חשובים ללקוח הפוטנציאלי שלכם ומאילו מאפיינים קיימים הלקוחות
אינם מרוצים.
10. תוכלו להגיב לפרסומים רשמיים ברשת אודותיכם ולאפשר לדוברות/יח"צ להגיב במקרה שנדרשת תגובה.
לפרטים נוספים...
info@SpyTheNet.com
03-5328852
הברזל 31, ת"א